EkologieNámořní a lodní doprava

Simulace tankování metanolu v přístavu Jokohama

Společnost Maersk učinila další krok na podporu norem pro tankování metanolu v Japonsku

Společnost A.P.Moller – Maersk (Maersk) učinila významný krok k podpoře rozvoje tankování metanolu v Japonsku tím, že se podílela na uspořádání první japonské „simulace tankování metanolu“ v přístavu Jokohama.

Alette Maersk, pátá loď společnosti Maersk na dvě paliva s metanolem, pokřtěná koncem srpna v Los Angeles, se zúčastnila simulace tankování metanolu, kterou provedl metanolový tanker Eikamaru společnosti Kokuka Sangyo. Aby se položily základy pro budoucí tankování metanolu, spolupracovaly zúčastněné strany na testování klíčových operací, včetně kotvení, odvazování a připojení hadic.

Japonsko v současné době vypracovává pokyny pro tankování metanolového paliva. Poznatky získané z této iniciativy poslouží jako cenné reference při vytváření těchto směrnic a při rozvoji infrastruktury a procesů zásobování metanolovým palivem v Japonsku.

Dnešní simulace tankování představuje významný vývoj v návaznosti na memorandum o porozumění společnosti Maersk s městem Jokohama a společností Mitsubishi Gas Chemical o rozvoji infrastruktury pro tankování metanolu v Jokohamě. Tuto iniciativu podporují i další zúčastněné strany, včetně Úřadu pro přístavy a přístavní zařízení Ministerstva půdy, infrastruktury, dopravy a cestovního ruchu.

NAKAGAWA Kenzo, ředitel odboru průmyslové přístavní politiky Úřadu pro přístavy a přístaviště, vyjádřil poděkování všem stranám, které se podílejí na simulaci prvního japonského bunkrování metanolu.

Úřad pro přístavy a přístaviště ministerstva půdy, infrastruktury, dopravy a cestovního ruchu oznámil, že plánuje svolat studijní skupinu, která by se zabývala rozvojem metanolových tankovišť v Japonsku. Zřízení metanolových bunkrovacích center v našich přístavech je životně důležité a my urychlíme diskuse a využijeme poznatky z této simulace.

Yasuhiro SHIMBO, generální ředitel přístavu a přístavního úřadu města Jokohama, vyjádřil společnosti Maersk uznání za umožnění simulace tankování na lodi „Alette Maersk“. Zdůraznil, že přístav Jokohama je odhodlán rozvíjet možnosti tankování metanolu a přispívat k dekarbonizaci japonské i mezinárodní námořní dopravy.

Masahiko Naito, ředitel divize C1 Chemicals, se domnívá, že jde o velký krok k zavedení skutečného metanolového tankování a dosažení uhlíkové neutrality v Japonsku. Vyjádřil nadšení z dnešní úspěšné spolupráce s mnoha partnery.

Je nám ctí, že se můžeme zúčastnit vůbec první simulace tankování metanolu v Japonsku. Společnost Maersk je odhodlána usilovat o dekarbonizovanou budoucnost a je nám velkým potěšením podpořit ambice Japonska v oblasti dekarbonizace lodní dopravy a energetiky. Těšíme se na spolupráci s širším průmyslem a ekosystémem v Japonsku, abychom urychlili zavádění a rozvoj postupů s nižšími emisemi v této zemi.             Řekl Toru Nishiyama, generální ředitel společnosti Maersk pro severovýchodní Asii.

Zdroj: Maersk

Markéta Szilvásiová

- pohybuje se přes 20 let v letectví - pracuje pro velkou leteckou společnost - připravuje novinky a zajímavosti nejen z letecké dopravy

Související

Back to top button