MAN vstupuje do elektrické éry
MAN Truck & Bus zahajuje dodávky svých plně elektrických nákladních vozidel

V MAN Truck & Bus dnes začíná nová éra: společnost začíná dodávat své plně elektrické těžké nákladní vozy. V Lipsku předal vůbec první 40tunový nákladní vůz člen představenstva MAN pro prodej Friedrich Baumann dodavateli pro automobilový průmysl DRÄXLMAIER Group. V budoucnu bude DRÄXLMAIER používat MAN eTGX k přepravě baterií pro Porsche Macan Electric do závodu Porsche v Lipsku s nulovými emisemi.
Generální ředitel MAN Alexander Vlaskamp: „Toto je milník v historii naší společnosti. MAN před 100 lety představil první nákladní vůz s naftovým motorem. Nyní vstupujeme do nové elektrické éry. Náš úplně první eTruck míří do DRÄXLMAIER. Důvěra v MAN nás velmi těší. Po letech plánování, vývoje a mnoha desítkách tisíc kilometrů testovacích jízd konečně začínáme.‘
V budoucnu bude MAN eTGX přepravovat baterie pro automobilového dodavatele DRÄXLMAIER do závodu Porsche v Lipsku s nulovými emisemi. eTruck bude nabíjen elektřinou z obnovitelných zdrojů na místě DRÄXLMAIER. Alexander Vlaskamp: „Udržitelnější už to nebude. Toto je skutečný elektrický úspěch.“
Albrecht Reimold, člen výkonné rady Porsche pro výrobu a logistiku, řekl: „Jsme rádi, že se nabídka výroby Macanu v Lipsku rozšiřuje o tento inovativní e-truck od MAN. MAN eTGX dokazuje, že i velké součásti, jako jsou bateriové moduly, lze přepravovat elektricky ve velkém množství“.
„Pomocí MAN eTruck realizujeme kompletní elektrifikaci našeho zákazníka a znovu potvrzujeme náš závazek učinit logistické procesy udržitelnějšími a orientovanými na budoucnost. Tím naplňujeme hlavní aspekt našeho chápání udržitelnosti: snižování emisí v dodavatelském řetězci,“ řekl Felix Klimas, vedoucí řízení dodavatelského řetězce ve skupině DRÄXLMAIER. Karsten Wilhelm, Site Manager ve společnosti DRÄXLMAIER Leipzig, dodává: „Jsme hrdí, že v budoucnu budeme dodávat našim zákazníkům s eTruckem. Bateriový závod v Lipsku tak přímo přispívá k udržitelnějším logistickým procesům.
Nejvýkonnější dostupná verze MAN eTruck má 544 HP (400 kW) a v závislosti na aplikaci může dosáhnout dojezdu kolem 650 kilometrů bez dobíjení, pokud je vybavena sedmou* vysokonapěťovou baterií, která bude k dispozici v budoucnu. . MAN eTGX a MAN eTGS jsou k dispozici také se standardem nabíjení megawattů (MCS), který v budoucnu umožní nabíjecí kapacity jeden megawatt a více. To umožňuje dobít vozidlo z 10 na 80 procent kapacity baterie za přibližně půl hodiny. Díky tomu je MAN eTruck vhodný pro přepravu na dlouhé vzdálenosti.
Na eTruck již bylo přijato celkem více než 2 500 objednávek a poptávek. „Společně s eTGL, „malým bratrem“ eTrucku, který bude představen na IAA 2024, nyní MAN nabízí kompletní portfolio elektrických nákladních vozidel od 12 do 50 tun. „Očekáváme, že do roku 2030 bude přibližně polovina všech dodaných nákladních vozidel MAN na baterie,“ říká obchodní ředitel MAN Friedrich Baumann.
Zdroj: Tiskový servis MAN