ElektromobilyNákladní doprava

Daimler Truck slaví ve Wörthu uvedení sériového modelu Mercedes-Benz eActros 600 pro dálkovou dopravu

Jedná se o první elektrický nákladní automobil společnosti Wörth, jehož montáž probíhá v jedné výrobní hale

Wörth am Rhein – Elektrifikace produktové řady společnosti Daimler Truck pokračuje: Společnost dnes v závodě Mercedes-Benz ve Wörthu oslavila uvedení sériového modelu Mercedes-Benz eActros 600 pro dálkovou přepravu. Zahájení proběhlo za přítomnosti Karin Rådströmové, generální ředitelky společnosti Daimler Truck, a Daniely Schmittové, státní ministryně hospodářství, dopravy, zemědělství a vinařství spolkové země Porýní-Falc, jakož i Jürgena Distla, vedoucího provozního oddělení Mercedes-Benz Trucks, Andrease Bachhofera, vedoucího závodu Wörth a výroby Mercedes-Benz Trucks, a Michaela Brechta, předsedy koncernové a generální rady společnosti Daimler Truck.

Karin Rådströmová, generální ředitelka společnosti Daimler Truck: „Zahájení sériové výroby našeho modelu eActros 600 je dalším důkazem našich ambicí transformovat průmysl. S dojezdem 500 kilometrů na jedno nabití baterie se náš eActros 600 zaměřuje na segment dálkové dopravy v Evropě, který je zodpovědný za dvě třetiny emisí CO2 z těžké silniční nákladní dopravy. Náš bateriový elektrický nákladní automobil pro dálkovou dopravu tak bude mít skutečný význam.“

Daniela Schmittová, státní ministryně hospodářství, dopravy, zemědělství a vinařství spolkové země Porýní-Falc: „Sériovou výrobou modelu eActros 600 společnost Daimler Truck opět dokazuje, že nákladní doprava s neutrálními emisemi CO2 je již dnes realitou. V budoucnu zde ve Wörthu sjede z výrobní linky vozidlo, které se zařadí do čela technologického vývoje. Již podruhé během jednoho týdne vysílá toto místo silný signál pro průmysl užitkových vozidel. Společně chceme zajistit, aby se mezinárodní konkurenceschopnost a tvorba průmyslových hodnot v Porýní-Falci udržela i v budoucnu.“

Jürgen Distl, vedoucí divize Mercedes-Benz Trucks Operations: „Jako vedoucí závod ve výrobní síti Mercedes-Benz Trucks hraje závod ve Wörthu ústřední roli, zejména pokud jde o integraci bateriových elektrických modelů, jako je eActros 600. Transformaci však řešíme na všech úrovních naší výrobní sítě – včetně oblasti výroby neutrální z hlediska emisí CO2 a našeho vlastního dodavatelského řetězce: Již dnes nás zásobují elektrické nákladní automobily a do konce roku 2026 je naplánována kompletní elektrifikace dodávek do závodu ve Wörthu – eActros 600 v tom bude hrát rozhodující roli.“

Daimler Truck slaví ve Wörthu uvedení sériového modelu Mercedes-Benz eActros 600 pro dálkovou dopravu. Foto: Daimler Truck

Andreas Bachhofer, vedoucí závodu Wörth a výroby Mercedes-Benz Trucks: „Zahájením sériové výroby modelu eActros 600 rozšiřujeme naše produktové portfolio ve Wörthu o důležité vozidlo budoucnosti. Stavba tohoto prvního bateriového elektrického nákladního automobilu vyráběného ve Wörthu bude plně integrována do stávající montážní haly, flexibilně vedle výroby nákladních automobilů se spalovacím motorem. To znamená, že máme ideální pozici pro výrobu většího množství. Náš výrobní tým je dobře připraven na postupný náběh výroby v následujících měsících.“

Thomas Zwick, předseda podnikové rady závodu Wörth: „eActros 600 je dalším krokem v realizaci budoucí smlouvy, na které jsme se v závodní radě dohodli s vedením závodu v roce 2021. Zásadní rozhodnutí vyrábět všechna nákladní vozidla zde ve Wörthu, bez ohledu na typ pohonu, zajišťuje pracovní místa v závodě i v regionu. Bezemisní nákladní vozidla s elektrickým pohonem nebo pohonem na palivové články navíc vytvoří udržitelná a atraktivní pracovní místa s novými úkoly.“

Flexibilní výroba vozu Mercedes-Benz eActros 600 ve Wörthu

Model eActros 600 se bude vyrábět na stávající montážní lince výrobního závodu Wörth řady A, souběžně a flexibilně s vozy, které budou mít dieselový pohon. V této výrobní hale dostane eActros 600 také všechny elektrické komponenty. Celý systém je uveden do provozu na konci montážní linky: Od této chvíle je vůz připraven k jízdě a nakonec prochází dokončovacími pracemi a závěrečnou kontrolou jako všechny ostatní vozy.

Model eActros 600 je tak prvním elektrickým nákladním vozem společnosti Wörth, jehož montáž probíhá v jedné výrobní hale. Přestavba montážních linek i začlenění vozu eActros 600 do linkové výroby probíhá postupně. Předchozí modely elektrických nákladních automobilů eActros 300/400 a eEconic opouštějí výrobní halu, kde se montují komponenty elektrického pohonu, aby mohly být elektrifikovány v centru Future Truck Center ve Wörthu.

Důležitou roli při výrobě modelu eActros 600 hrají také závody Daimler Truck v Mannheimu, Kasselu a Gaggenau. Dodávají komponenty potřebné pro bateriový elektrický pohon, jako je elektrická náprava, komponenty převodovky a přední skříň, která sdružuje četné vysokonapěťové a nízkonapěťové komponenty a je umístěna v prostoru bývalé instalace spalovacího motoru.

Michael Brecht, předseda generální rady společnosti Daimler Truck: „My, členové generální podnikové rady, se postaráme o to, aby byly dohody pro budoucnost ve Wörthu i v ostatních závodech realizovány i v době úspor a napjatých rozpočtů. Chceme-li zůstat konkurenceschopní, potřebujeme v závodech vysokou úroveň vlastní výroby. Nejen akcionáři, ale i zaměstnanci musí z transformace vyjít jako vítězové.“

Výroba Mercedes-Benz eActros 600. Foto: Daimler Truck

O systému eActros 600

Koncem roku 2023 oslavil světovou premiéru eActros 600 pro dálkovou přepravu. Vysoká kapacita baterie přes 600 kilowatthodin [1] – odtud modelové označení 600 – a nová, mimořádně účinná elektrická hnací náprava vyvinutá ve vlastní režii umožňují elektrickému nákladnímu vozu dosáhnout dojezdu 500 kilometrů [2] bez mezidobíjení. Tohoto dojezdu je dosaženo za velmi reálných a praktických podmínek s celkovou hmotností soupravy 40 tun, kterou lze v závislosti na stylu jízdy a trase také výrazně překročit. Za den bude eActros 600 schopen ujet dokonce výrazně více než 1 000 kilometrů. Mezidobíjení během zákonných přestávek řidiče – i bez megawattového nabíjení – to umožňuje, pokud jsou k dispozici možnosti nabíjení. Kromě nabíjení CCS s výkonem až 400 kW bude eActros 600 později umožňovat také megawattové nabíjení (MCS).

Elektrická vlajková loď již několikrát prokázala své schopnosti v reálných podmínkách: v provozu u zákazníků a v rámci „eActros 600 European Testing Tour 2024“, což je 15 000 kilometrů dlouhá vývojová jízda s plně elektrickým pohonem přes celkem 22 zemí s celkovou hmotností vlaku 40 tun. Kromě toho byl e-truck zvolen novináři z 24 evropských zemí zabývajícími se užitkovými vozidly „Mezinárodním nákladním vozem roku 2025“ – toto ocenění je nejvýznamnější cenou v oboru.

Vozidla vyrobená v prvních měsících sériové výroby slouží především jako předváděcí vozidla pro prodejní a servisní místa a dealery společnosti. Především díky možnostem státních dotací pro zákazníky v Německu budou některá zákaznická vozidla vyrobena a registrována do konce roku 2024.

[1] Model eActros 600 má tři akumulátory, každý o kapacitě 207 kWh. Ty nabízejí celkovou instalovanou kapacitu 621 kWh. Jmenovitá kapacita nové baterie na základě interně definovaných rámcových podmínek. Dojezd se může lišit v závislosti na konkrétní aplikaci a okolních podmínkách.

[2] Dojezd byl stanoven interně za specifických zkušebních podmínek po předkondicionování s tahačem návěsů 4×2 s celkovou hmotností soupravy 40 t při venkovní teplotě 20 °C v provozu dálkové přepravy a může se lišit od hodnot stanovených v souladu s nařízením (EU) 2017/2400.

Zdroj: Daimler Truck

Markéta Szilvásiová

- pohybuje se přes 20 let v letectví - pracuje pro velkou leteckou společnost - připravuje novinky a zajímavosti nejen z letecké dopravy

Související

Back to top button