Dachser uvádí do provozu 12 nákladních vozů MAN eTGX s velmi nízkou ložnou plochou
Nové e-nákladní vozy MAN jsou vhodné pro přívěsy s větší vnitřní výškou

Globální logistický provider Dachser uvedl do provozu dvanáct plně elektrických nákladních vozidel MAN eTGX. Díky těmto speciálním tahačům s ultra nízkou spotřebou může nyní společnost Dachser rozšířit svůj neustále se rozrůstající vozový park e-trucků o velkoobjemovou přepravu s mega návěsy.
Tyto návěsy se mohou pochlubit dodatečnou vnitřní výškou 20 centimetrů, protože ložná plocha se nachází necelých 100 centimetrů nad povrchem vozovky. Tím se dostupný nákladní prostor zvětší o 8 metrů krychlových při zachování stejné délky a šířky je stále pod německým limitem 4 metrů celkové výšky. Při dvoupatrovém nakládání nabízí megapřívěs prostor pro 67 europalet.
„Pro společnost Dachser je to další krok k tomu, aby byly e-nákladní vozy plně vhodné pro dálkovou dopravu,“ vysvětluje Stefan Hohm, ředitel vývoje společnosti Dachser, který nové elektrické nákladní vozy převzal z rukou Dr. Frederika Zohma, člena výkonné rady pro výzkum a vývoj společnosti MAN Truck & Bus. „Od roku 2021 v naší evropské síti sběrných vozů spoléháme výhradně na přívěsy s větší vnitřní výškou, protože jsou na dlouhých trasách hospodárnější a šetrnější k životnímu prostředí než standardní návěsy. Skutečnost, že nyní můžeme tyto přívěsy táhnout plně elektricky pomocí nákladních vozidel MAN eTGX s ultra nízkou ložnou plochou, nám pomáhá přinést ještě udržitelnější logistiku.“
Dvanáct tahačů eTGX s velmi nízkou ložnou plochou si řidiči vyzvedli přímo ve výrobním závodě MAN Truck & Bus v Mnichově a rozvezli je na jejich stanoviště po celém Německu. Mimo jiné i společnost Müller Fresh Food Logistics v Nizozemsku provozuje od prosince 2024 vozidla eTGX. Společnost Dachser získala tuto společnost zabývající se logistikou potravin v roce 2023.
„Nyní, když velké logistické společnosti, jako je Dachser, postupně vybavují své vozové parky elektrickými nákladními vozidly, můžeme vidět, že přechod na bezemisní pohon v logistice se stává realitou. Náš e-truck MAN je vybaven modulární koncepcí baterií a je navržen tak, aby se dal přizpůsobit všem běžným dopravním aplikacím, takže naši zákazníci nemusí snižovat své nároky ve srovnání s nákladními vozidly s konvenčním pohonem. To znamená, že MAN e-truck jako tahač s velmi nízkou ložnou plochou pro velkoobjemové přepravy nabízí i při nejkratším možném rozvoru maximální kapacitu baterie pro dojezd kolem 500 kilometrů,“ řekl Dr. Zohm při oficiálním předání.
Společnost Dachser e-náklaďáky nasazuje systematicky
Dlouhodobou strategií ochrany klimatu a zaměřením na efektivitu, inovace a inkluzivní odpovědnost razí společnost Dachser společně se svými zákazníky a partnery cestu k udržitelné logistice. Logistický poskytovatel začal v roce 2015 nasazovat bateriová elektrická vozidla pro dodávky do center měst s nulovými místními emisemi. V Německu má tři lokality e-mobility, na kterých testuje bezemisní nákladní vozidla pro logistiku sběrných zásilek a studuje souhru fotovoltaických systémů, bateriových úložišť, inteligentních nabíjecích systémů a nabíjecí infrastruktury. S dvanácti novými nákladními vozy MAN eTGX má nyní společnost Dachser v provozu více než 120 e-nákladních vozidel pro přepravu na krátké a dlouhé vzdálenosti po celé Evropě.
Nákladní automobil MAN e-truck: Klíčem jsou technologické inovace
Ultranízkorozchodný e-truck MAN eTGX je průkopníkem ve své třídě: s výškou montáže pouhých 950 milimetrů, velmi krátkým rozvorem 3,75 metru a přesto maximální kapacitou baterie nabízí dojezd kolem 500 kilometrů. Díky tomu je ideální pro aplikace, kde je rozhodující maximální objem nákladu do 3 metrů vnitřní výšky. Díky modulární koncepci baterií s možností výběru ze čtyř, pěti nebo šesti bateriových sad a výkonem 449 a 544 koní se může ideálně přizpůsobit jakémukoli přepravnímu úkolu. Standardně je vybaven technologií nabíjení CCS (až 375 kW). Lze jej objednat také s novým standardem MCS s nabíjecím výkonem až 1 megawatt, který umožňuje ještě rychlejší mezidobíjení během přestávky řidiče v jízdě. Vedle modelů MAN eTGX a eTGS pro těžké dopravní úkoly doplňuje portfolio elektrických nákladních vozidel MAN pro lehkou distribuční dopravu model MAN eTGL.
Zdroj: Tiskový servis MAN