DopravaStrojírenský

Renault odhaluje názvy a siluety budoucí řady užitkových vozů

Tato tři vozidla se budou vyrábět ve Francii, v závodě v Sandouville, a budou k dispozici od roku 2026.

Značka nabídne kompletní, flexibilní a adaptabilní řadu pro tento sektor, postavenou na architektuře SDV (Software Defined Vehicle) vyvinuté společností Ampere.

Estafette, Goelette a Trafic, 3 silná jména pro 3 velmi odlišné osobnosti s doplňující se DNA!

Výsledkem spolupráce s Flexis, nezávislou společností založenou skupinami Renault Group, Volvo Group a CMA CGM Group, je nová řada 100 % elektrických dodávek E-Tech, která je navržena tak, aby splňovala různé potřeby profesionálů.

Díky nové „skateboardové“ platformě v kombinaci s architekturou SDV budou řešení pro naše zákazníky dokonale přizpůsobena tak, aby je podpořila v energetickém a technologickém přechodu díky dodávkám, které jsou zároveň kompaktní, prostorné a adaptabilní.

Tato nová platforma představuje významný pokrok v konstrukci inteligentních vozidel, nabízí flexibilitu, ergonomii a konektivitu, prakticky nekonečné možnosti přizpůsobení a snížení provozních nákladů, přičemž zaručuje vysokou úroveň bezpečnosti a výkonnosti.

Každé z těchto 3 vozidel má svou vlastní identitu, která odpovídá specifickým potřebám.

Renault Trafic E-Tech

Renault Trafic E-Tech elektrický: moderní a funkční design

Renault Trafic, který se stal skutečnou ságou s více než 2,5 mil. vyrobených vozů, pokračuje ve svém úspěšném příběhu čtvrtou generací.

Renault Trafic E-Tech elektrický vyniká moderními proporcemi a jednoobjemovým designem, který nabízí elegantní a dynamickou siluetu. Díky zmenšenému přednímu převisu a prodlouženému rozvoru jsou kola umístěna na koncích, aby se maximalizoval vnitřní prostor při zachování poloměru otáčení odpovídajícího vozu Renault Clio.
Výška menší než 1,90 m zajišťuje snadný přístup do podzemních parkovišť.

Celkové linie vozu jsou plně v souladu s novým designovým jazykem společnosti Renault, které se vyznačují plynulými a zároveň strukturovanými liniemi.

V přední části zdůrazňuje centrální animace technologický charakter vozu a zdůrazňuje podsvícenou horní masku, doplněnou o boční světla DRL, která umocňují jeho moderní, high-tech identitu. V srdci masky upoutá pozornost také podsvícené logo, které svědčí o pozornosti věnované detailům.
Na bocích je pás navržen tak, aby působil asertivním dynamickým dojmem, a poskytuje jemnou vizuální animaci, čímž posiluje dojem pohybu a energie, i když vůz stojí.

Renault Trafic E-Tech

V zadní části vozu je vysoká linie, která ladí s bočními okny, asymetrické výklopné dveře s výraznými křivkami a spoiler s deflektory pro optimalizaci aerodynamiky. Zadní světla se vyznačují jedinečným světelným podpisem, který je umocněn 3D reliéfním designem, jenž dodává vozu výrazný a sofistikovaný stylistický rozměr.
Vnímanou robustnost zdůrazňují zrnité černé ochranné prvky spodní části karoserie, jako jsou přední a zadní maska a spodní části dveří, které podtrhují dojem solidnosti ideální pro intenzivní každodenní používání.

Renault Goelette E-Tech

Renault Goelette E-Tech elektrický: všestranné vozidlo

Historický užitkový vůz Renault Goelette jezdil na silnicích od roku 1956 po dobu 10 let. Díky své robustnosti a odolnosti a možnosti přestavby se stal jednou z nejoblíbenějších dodávek pro vozové parky nebo živnostníky se specifickými potřebami.

Goelette E-Tech elektrický je navržen tak, aby vyhovoval široké škále potřeb, a je k dispozici ve třech verzích: s podvozkem s kabinou, skříňový a sklápěcí, což nabízí širokou škálu přestavěných vozidel.

Goelette E-Tech elektrický plně využívá výhod nové chytré a flexibilní architektury, kterou umožňuje tato nová generace vozidel, a má jednotnou přední část až po B-sloupek, která je identická s přední částí modelu Trafic E-Tech elektrický.

Renault Goelette E-Tech

Zadní část, která není z výroby dokončena, byla speciálně navržena tak, aby na ní bylo možné umístit téměř neomezené množství nástaveb a přizpůsobovat ji dle specifickým potřebám uživatelů jako např. box, sklopný valník a další.
Zadní světla v sobě spojují funkčnost a eleganci a umocňují celkový design vozidla. Díky verzím se schůdky nebo bez nich je Goelette E-Tech elektrický navržen tak, aby se přizpůsobil všem situacím a zároveň nabízel praktičnost a modernost.

Renault Estafette E-Tech

Renault Estafette E-Tech elektrický: vozidlo určené pro moderní město

Estafette E-Tech je moderní reinterpretací kultovního užitkového vozu Renault z 60. let, přizpůsobenou požadavkům moderní městské logistiky.
V letech 1959-1980 neslo jméno Estafette více než půl milionu vozů a jeho ikonické jméno je symbolem užitkového vozidla již po několik generací.

Jeho design je do značné míry inspirován konceptem Renault Estafette, který byl představen loni v září.

Jeho kompaktní rozměry s délkou 5,27 m a šířkou 1,92 m umožňují snadné manévrování po městě. Jeho výška 2,60 metru umožňuje pohodlný pohyb osobě vysoké až 1,90 metru po nákladovém prostoru a zajišťuje plynulou cirkulaci mezi kabinou a nákladovým prostorem.
Stejně jako Trafic E-Tech elektrický má výjimečné jízdní vlastnosti, které zajišťují pozoruhodnou obratnost v úzkých ulicích a hustě obydlených městských oblastech.

Estafette E-Tech elektrický, inspirovaný designem modelu Trafic E-Tech elektrický, se vyznačuje velkým trojúhelníkovým čelním sklem, které nabízí panoramatický výhled a zvyšuje bezpečnost a pohodlí při jízdě. Jeho vysoce moderní přední část se vyznačuje výrazným světelným podpisem: světelným pásem zahrnujícím dokonale sladěná světla pro denní svícení, která potvrzují technologickou identitu vozidla. A konečně logo Renault dodává tomuto harmonickému celku střízlivost a eleganci.

Estafette E-Tech elektrický obsahuje prvky určené pro profesionály v městském prostředí, jako jsou posuvné boční dveře s integrovanou neviditelnou kolejnicí pro hladké otevírání.
Boční schůdky na obou stranách usnadňují nastupování a vystupování z vozidla a zlepšují ergonomii pro uživatele.

Renault Estafette E-Tech

V zadní části optimalizuje zavazadlový prostor posuvná zástěna s jedním blokem, zatímco schůdky z nerezové oceli podtrhují robustní a technologický charakter vozidla.
Zrnité černé chrániče na horní a spodní části karoserie opticky snižují výšku vozidla a dodávají mu dynamický, moderní vzhled. Tyto černé prvky zároveň posilují robustnost karoserie a nabízejí ideální ochranu pro intenzivní provoz v městském prostředí.

Tato nová řada vozidel se bude vyrábět ve Francii, v závodě v Sandouville, a na trhu bude k dispozici od roku 2026. Další podrobnosti budou zveřejněny v následujících měsících.

 

Zdroj: Tiskový servis Renault Česká republika, a.s.

Tibor Szilvasi

Profesní zkušenosti – režisér v TV NOVA, ČT, TV PRIMA, nebo Bratislavské RTVS.

Související

Back to top button