Námořní a lodní doprava

Přepravce automobilů AICC HUANGHU poprvé proplouvá Suezským průplavem

Automobilová loď AICC HUANGHU poprvé proplula Suezským průplavem mezi plavidly jižního konvoje na cestě z čínského přístavu Shangai do tureckého přístavu Dernice.
Plavidlo plující pod vlajkou Marshallových ostrovů je dlouhé 199 m, má šířku 38 m a ponor 10 m. Jeho maximální kapacita je 7000 CEU a na palubě má 4202 vozidel. Plavidlo je vybaveno technologií šetrnou k životnímu prostředí, neboť má motor na dvě paliva, který může pracovat na zkapalněný zemní plyn.

Tento přepravník automobilů je prvním z řady plavidel, která zahrnuje další tři podobná plavidla, jež čínská lodní společnost AICC plánuje postavit v letošním roce a která budou provozována mezi Asií a Evropou přes Suezský průplav.

Nová loď pro přepravu osobních a nákladních automobilů (PCTC), kterou si objednal čínský rejdař Anhui Port and Shipping Group se nedávno vydala na svou první provozní plavbu.

AICC Huanghu provozuje společnost Anhui Hangrui International Ro-Ro Transportation Company, společný podnik vytvořený skupinou Anhui Port and Shipping Group a výrobci automobilů Chery Automobile a JAC Automobile Group. Bude sloužit k přepravě nákladních vozidel vyvážených z Číny do zemí Středomoří.

Admirál Ossama Rabiee zdůraznil, že průjezd těchto plavidel je pozitivním znamením přání mnoha majitelů a provozovatelů lodí proplouvat Suezským průplavem vzhledem k jeho strategickému významu pro celosvětový obchod, neboť přináší úspory času, nákladů a spotřeby paliva, což z něj činí optimální a nejrychlejší volbu pro udržitelnost globálních dodavatelských řetězců.

J.E. upřesnil, že úspora dosažená Suezským průplavem při plavbě z čínského přístavu Šanghaj do tureckého přístavu Dernice dosahuje 45 %, protože vzdálenost, kterou loď urazí, je přibližně 14600 námořních mil přes mys Dobré naděje ve srovnání s 8071 námořními mílemi přes Suezský průplav. To se projeví úsporou provozních nákladů a spotřeby paliva přibližně o 18 dní a následným snížením škodlivých emisí uhlíku.

Velitel lodi Huang Yan Fei zdůraznil, že důvodem, proč se lodní linka rozhodla pro průjezd Suezským průplavem, je skutečnost, že se jedná o nejkratší trasu mezi Asií a Evropou, zatímco plavba přes mys Dobré naděje znamená překonávání delších vzdáleností za špatných povětr nostních podmínek, což vede k vyšší spotřebě paliva a poškozování mořského prostředí.

 

Zdroj: Tiskový servis Suez Canal Authority

 

 

Tibor Szilvasi

Profesní zkušenosti – režisér v TV NOVA, ČT, TV PRIMA, nebo Bratislavské RTVS.

Související

Back to top button