Stadler postaví první vodíkové vlaky pro Sicílii

Společnost Stadler rozšiřuje svou působnost v Itálii a podepisuje první smlouvu se společností Ferrovia Circumetnea (FCE) na návrh a dodávku dvou úzkorozchodných vlaků na vodíkový pohon. Nová vozidla přispějí k udržitelné železniční dopravě a budou jezdit přes sopečnou krajinu Etny.
„Je nám velkým potěšením realizovat tento projekt a postavit první dva úzkorozchodné vlaky na vodíkový pohon pro Sicílii. Vlaky objednané společností FCE přispějí k dekarbonizaci italské železniční dopravy v novém regionu a rozšíří přítomnost společnosti Stadler na italském trhu. Děkujeme společnosti FCE za důvěru, kterou v nás vložili, a za to, že se k nám připojili jako součást italského týmu pro zelené technologie,“ řekl Maurizio Oberti, ředitel prodeje a marketingu společnosti Stadler pro Itálii.
Na mezinárodním veletrhu věnovaném železničnímu průmyslu EXPO Ferroviaria, který se konal minulý týden v Miláně, společnost Stadler a dopravní společnost Ferrovia Circumetnea (FCE) podepsaly první smlouvu na projektování a dodávku dvou úzkorozchodných vlaků na vodíkový pohon.
Smlouva podepsaná po udělení veřejného zakázkového řízení, které vypsala společnost FCE, umožňuje dodávku dalších 13 vozidel stejného typu. Dodávka prvních dvou vlaků zahrnuje také pětiletý kompletní servis a technické náhradní díly.
Technické vlastnosti nových vlaků
Nová vozidla na vodíkový pohon budou navržena a vyrobena v sídle společnosti Stadler v Bussnangu v kantonu Thurgau ve Švýcarsku.
Každý vodíkový vlak se skládá ze dvou osobních vozů a centrální jednotky „Power Pack“ obsahující palivové články a vodíkové nádrže.
Vlaky mají 87 sedadel a přepraví celkem 147 cestujících. Vlak má také nízkopodlažní přístup, který umožňuje snadný nástup cestujícím s omezenou pohyblivostí a starším osobám. Je vybaven univerzální toaletou pro osoby s omezenou pohyblivostí a prostory pro cestující s jízdními koly a/nebo kočárky.
Obzvláště nízké zatížení náprav, méně než 11 tun na nápravu, umožňuje vlakům provozovat celou úzkorozchodnou síť provozovanou společností FCE.
Vlaky budou jezdit podél přírodního parku Etna.
Zvláštní pozornost byla věnována trakčnímu systému s ohledem na strmé stoupání, které charakterizuje trať Circumetnea. Statické měniče a trakční baterie jsou umístěny nad motorovými podvozky, aby byla zajištěna vynikající přilnavost a optimální trakční síla za všech povětrnostních podmínek. Nové vlaky mají jezdit na trase Paternò – Randazzo, která se vine přírodním parkem Etna.
19 vodíkových vlaků pro italský trh
Nová objednávka od FCE zvyšuje celkový počet úzkorozchodných vodíkových vlaků Stadler pro italský trh na 19. Vlaky si objednali tři různí zákazníci ve třech regionech Itálie: 8 vozidel od ARST (region Sardinie) a 9 od FdC (region Kalábrie). Jedná se o první na míru vyrobené úzkorozchodné vlaky na světě poháněné vodíkem a palivovými články.
Zdroj: Tiskový servis Stadlerrail









