Loď která zbořila baltimorský most
Nejvíce sledovaná loď v posledních dnech. Jméno získala po španělském malíři Salvátorovi Dalím. Seznamte se s ní
Dali je kontejnerová loď typu Neo Panamax, jejíž celková délka (LOA) činí 299,920 metru, šířka 48,0 metru a ponor 12,2 metru.
Nosnost má 116 851 dwt,(Celková nosnost lodi v tunách, tj. taková nosnost, kterou je možné loď zatížit nákladem při zachování ještě bezpečné plavby) a 9 971 TEU;(mezinárodně používaná jednotka objemu. Objem 1 TEU je ekvivalentem jednoho 20-ti stopového kontejneru, tj. kontejneru s vnějšími rozměry 20 × 8 × 8,5 stop, respektive 6,096 × 2,438 × 2,591 m s objemem 1360 stop³, resp. 38,51 m³. Jednotka se používá v souvislosti s přepravou standardizovaných kontejnerů pro dopravu zboží.)
Loď pohání nízkootáčkový devítiválcový vznětový motor o celkovém výkonu 41 480 kW při 82,5 otáčkách za minutu. Pro manévrování v přístavech má Dali jedno příďové kormidlodlovací zařízení B-1-3000 o výkonu 3 000 kW, které usnadňuje manévrování v přístavech, případně i manévrování i bez remorkérů. Elektrickou energii na palubě vyrábějí dva pomocné dieselové generátory o výkonu 3 840 kW a dva o výkonu 4 400 kW.
Loď byla postavená firmou Hundai Heavy Industries Co. Ltd. v Ulsanu v Jižní Koreji v roce 2015 pro řeckou společnost Oceanbulk Maritime SA a registrovaná u Stellar Marine LLC.
Dali je plavidlo plující pod singapurskou vlajkou s číslem IMO 9697428.
Jejím registrovaným vlastníkem je společnost Grace Ocean Private Limited se sídlem v Singapuru, která provozuje 55 různých typů lodí, včetně lodí na přepravu volně loženého zboží, kontejnerových lodí, lodí na přepravu LPG a tankerů na přepravu chemikálií a ropy.
Správcem lodi Dali, obchodním správcem a správcem ISM je společnost Synergy Marine Pte. Ltd.
Posádku lodi tvořilo 22 indických námořníků.
Jak probíhá vyprošťování lodi si můžete přečíst zde: