DopravaElektromobilitaElektromobilyNákladní doprava

eActros a jeho služby

Více než jen nákladní vozidlo

E-mobilita dokáže nadchnout: eActros.

Udržitelný, pokrokový, inovativní a tichý: to je první plně elektrický nákladní vůz od Mercedes‑Benz Trucks. Ale eActros je víc než jen nákladní vozidlo. Je součástí integrovaného řešení eActros, které kromě nákladního vozidla s klasickými službami zahrnuje také nově eConsulting a inovativní digitální řešení. Vše, co potřebujete k tomu, abyste se přiblížili k nulovým lokálním emisím.

Model eActros 300 Tractor rozšiřuje portfolio pro těžkou distribuční dopravu s lokálně neutrálními emisemi CO2 v městském prostředí. Jako součást integrovaného řešení eActros umožňuje i tahač návěsů eActros 300 plynulou transformaci vozového parku na provoz bez lokálních emisí.

Model eActros se dodává ve dvou variantách se třemi nebo čtyřmi akumulátory. Každý z těchto speciálních lithium-iontových akumulátorů má instalovanou kapacitu cca 112 kWh1. To znamená, že celková kapacita akumulátoru je cca 3362, resp. 448 kWh2. Tato energie umožňuje ujet trasy dlouhé až 330 km3, resp. až 400 km4, přičemž přesný dojezd se může lišit mimo jiné podle topografie, chování řidiče, venkovní teploty, nákladu a nástavby. S ohledem na svoji značnou vytrvalost je eActros jako stvořený pro těžkou distribuční dopravu v městském prostředí.

Proces nabíjení

Z čerpací stanice se stane nabíjecí stanice. Díky standardizovanému systému nabíjení je proces nabíjení modelu eActros maximálně intuitivní: zatáhnete elektronickou parkovací brzdu, odemknete vozidlo, připojíte zástrčku CCS Combo 2 do nabíjecí zásuvky vozidla (automaticky se uzamkne) a proces nabíjení může začít!

Při nabíjecím výkonu 160 kW se vozidlo dobije z 20 na 80 procent zhruba během jedné hodiny (v případě tří akumulátorů5), resp. během přibližně jedné a půl hodiny (v případě čtyř akumulátorů) a pak se může vrátit na silnici. Průměrná doba nabíjení závisí mimo jiné na venkovní teplotě, teplotě vozidla, stavu nabití akumulátorů a také na výkonu nabíjecí stanice. Proces nabíjení je potřeba ukončit stisknutím tlačítka Stop vedle nabíjecí zásuvky, čímž se vozidlo odblokuje.

 

Osvědčené asistenční systémy, které podporují řidiče zejména v městském provozu, má model eActros samozřejmě již ve standardní výbavě od Mercedes‑Benz Trucks: od asistenta regulace stability, asistenta jízdy v pruzích, asistenta pozornosti a asistenta pro odbočování přes aktivního brzdového asistenta a kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách až po asistenta regulace náklonu.6 Kabina řidiče je navíc vybavena novým požárním hlásičem a poplašným systémem pro včasné varování řidičů v případě nouze. Tímto způsobem chceme zajistit bezpečnost a efektivitu těžké městské distribuční dopravy.

Všechny varianty eActros jsou navíc sériově vybaveny zákonem předepsaným systémem Acoustic Vehicle Alert System. Jedná se o akustický výstražný systém, který při rychlostech do 60 km/h informuje o vozidle účastníky silničního provozu. To může zajistit větší bezpečnost.

Nový jízdní a pracovní výkon

Speciální náprava Mercedes‑Benz Trucks s nízkým těžištěm, se dvěma elektromotory, trvalým výkonem 330 kW a maximálním výkonem 400 kW zajišťuje okamžitou a silnou akceleraci. Tento ohromující zážitek z jízdy je podporován dvoustupňovou převodovkou a nízkým těžištěm.

Díky sériové přístrojové desce Multimedia Cockpit a systému MirrorCam, obzvláště nízké hladině hluku v kabině řidiče a díky nízkým vibracím (protože se pod kabinou nenachází žádný motor), je jízda a práce v novém vozidle eActros maximálně uvolněná a bez stresu.

Zdroj: Mercedes benz trucks

Michal Rančák

Profesní zkušenosti – 24 let se věnuje strategickému nákupu v oborech dopravy a logistiky.

Související

Back to top button