Námořní a lodní dopravaO logistice

Maersk pokračuje v plánu obnovy flotily

Programu obnovy flotily byl zahájen v roce 2021, a právě podepisuje objednávky na stavby lodí a smlouvy o časovém pronájmu dvoupalivových plavidel, které odpovídají plánovanému tempu obnovy ve výši přibližně 160 000 TEU ročně

„Program obnovy naší flotily je zásadní pro udržení konkurenční výhody v naší námořní činnosti a je základním kamenem dekarbonizace naší dopravy. Vzhledem k tomu, že se zakázkové knihy loděnic rychle plní a doba dodání plavidel se výrazně prodloužila, rozhodli jsme se zadat objednávky a uzavřít smlouvy na pronájem 800 000 TEU (ekvivalent dvaceti stop) dvoupalivových plavidel, což zajistí stabilní přísun potřebné kapacity pro naši flotilu v letech 2026-2030 a zároveň vytvoří konkurenční nástroj.“ řekl Rabab Boulos, provozní ředitel společnosti Maersk

Objednaná kapacita bude kombinací vlastní a pronajaté kapacity, což zajistí, že si Maersk zachová silnou finanční a provozní flexibilitu a zároveň bude nadále vlastnit významnou část své strategické přepravní kapacity. Plavidla jsou různých velikostí a nabízejí velkou flexibilitu v nasazování na jednotlivé trtaťe. V souladu se závazkem společnosti Maersk k dekarbonizaci budou všechna plavidla dvoupalivová se záměrem provozovat je na palivo s nízkými emisemi. Aby byla zajištěna dlouhodobá konkurenceschopnost flotily a její schopnost plnit cíle dekarbonizace, zvolila společnost Maersk kombinaci pohonných systémů na metanol a zkapalněný plyn s dvojím palivem. Zatímco zelený metanol se v krátkodobém horizontu pravděpodobně stane nejkonkurenceschopnější a nejškálovatelnější cestou k dekarbonizaci, společnost Maersk předpokládá také budoucnost více druhů paliv, která zahrnuje zkapalněný biometan. Po dodání plavidel bude přibližně 25 % flotily společnosti Maersk vybaveno motory na dva druhy paliva.

„Tyto objednávky nezvýší celkovou kapacitu a časem každé příchozí plavidlo nahradí vyřazené plavidlo, kterému skončila životnost, což zajistí, že udržíme velikost naší flotily na úrovni přibližně 4,3 milionu TEU. Diverzifikací naší flotily a možností volby paliva získáme flexibilitu, znalosti a zkušenosti, abychom byly připraveni  a dokázali se v budoucnu přizpůsobit na pohon s různými druhy paliv. Děkujeme našim partnerům, že s námi spolupracují na dalším posunu odvětví směrem k budoucnosti s dekarbonizovanou námořní dopravou.“ řekl Ahmed Hassan, vedoucí oddělení strategie aktiv a strategických partnerství společnosti Maersk

 

Zdroj: MAERSK

 

 

Tibor Szilvasi

Profesní zkušenosti – režisér v TV NOVA, ČT, TV PRIMA, nebo Bratislavské RTVS.

Související

Back to top button