ChemickýEkologieLetecká doprava

Boeing investuje do australské výroby udržitelného leteckého paliva

Investice podporuje rozvoj rafinerie Wagner Sustainable Fuels, která má podpořit výrobu SAF v Austrálii

Společnost Boeing se stala prvním investorem ve společnosti Wagner Sustainable Fuels, aby podpořila rozvoj jejího závodu na výrobu udržitelných leteckých paliv (SAF) v Brisbane, zvýšila dodávky australských SAF a snížila emise uhlíku v letectví.

Investice společnosti Boeing do rafinerie Wagner je součástí její strategie na podporu rozvoje místních dodávek SAF a rozšíření globálního přístupu k SAF, které zůstávají nejúčinnějším nástrojem dekarbonizace letectví do roku 2050. SAF, který snižuje emise CO2 až o 84 % ve srovnání s ropným leteckým palivem, v současnosti představuje 0,1 % celosvětové spotřeby leteckého paliva.

„Jsme hrdí na to, že můžeme investovat do tohoto projektu, protože bude mít skutečný význam pro rozvoj průmyslu SAF v Austrálii,“ řekla Kimberly Camrassová, vedoucí oddělení udržitelnosti společnosti Boeing pro Austrálii a Nový Zéland. „Urychlení místních dodávek SAF umožňuje dosažení vlastních klimatických cílů Austrálie a podporuje závazek globálního komerčního leteckého průmyslu dosáhnout do roku 2050 nulových emisí CO₂.“

„Zařízení SAF, jako je nový závod společnosti Wagner v Brisbane, také posilují bezpečnost Austrálie v oblasti paliv, protože země v současné době dováží 90 % kapalných paliv včetně leteckého paliva a očekává se, že do roku 2050 se poptávka zvýší o 75 %,“ dodal Camrass.

„Naše partnerství se společností Boeing na rozvoji rafinerie SAF společnosti Wagner v Brisbane je závazkem aktivně rozvíjet průmysl SAF v Austrálii,“ řekl Matt Doyle, výkonný ředitel společnosti Wagner Sustainable Fuels. „Investice queenslandské vlády a společnosti Boeing podpoří první plně integrovaný výrobní závod SAF v Austrálii.“

„Vytvoří místní pracovní místa, přispěje k bezpečnosti paliv a sníží emise skleníkových plynů z letecké dopravy,“ řekl.

Nová investice společnosti Boeing naváže na původní partnerství Boeing-Wagner oznámené v dubnu a podpoří inženýrskou studii pro případnou výstavbu rafinerie SAF. Zařízení v Brisbane bude využívat technologii Waste-to-SAF, která přeměňuje etanol vyrobený z odpadních surovin, jako je průmyslový odpad, na SAF.

„Tento projekt umožňuje Austrálii nadále vynikat jako lídr v oblasti SAF, který nyní využívá řešení, jež jsme vytvořili společně se společností LanzaTech a které umožňuje přeměnu odpadního uhlíku na udržitelná paliva,“ uvedl Jimmy Samartzis, generální ředitel společnosti LanzaJet. „Kombinace naší platformy s přední částí technologie recyklace uhlíku společnosti LanzaTech umožňuje vytvářet dodávky SAF v Austrálii s využitím místních odpadních toků, což dále podporuje energetickou bezpečnost země a ochranu jejího přírodního prostředí.“

„Domácí výroba SAF bude mít zásadní význam pro dekarbonizaci leteckého průmyslu a pro splnění cílů Austrálie v oblasti snižování emisí,“ řekl Andrew Parker, ředitel pro udržitelnost ve společnosti Qantas. „Naším cílem je do roku 2030 využívat 10 % SAF a do výroby biopaliv v Queenslandu jsme investovali prostřednictvím našeho klimatického fondu ve výši 400 milionů dolarů.“

zdroj: Boeing

Markéta Szilvásiová

- pohybuje se přes 20 let v letectví - pracuje pro velkou leteckou společnost - připravuje novinky a zajímavosti nejen z letecké dopravy

Související

Back to top button