Cíle společnosti RYANAIR v oblasti dekarbonizace
Cíle snížení emisí společnosti RYANAIR schváleny SBTi

Společnost Ryanair dne 17. října oznámila, že Iniciativa pro vědecky podložené cíle (SBTi) formálně potvrdila její krátkodobý cíl snížení emisí[1]. Krátkodobý cíl společnosti Ryanair je v souladu se strategií SBTi pro letectví a je klasifikován v souladu s trajektorií 1,5o. Skupina se tak zavazuje snížit svou uhlíkovou náročnost o 27 % do roku 2031].
Thomas Fowler, ředitel společnosti Ryanair pro udržitelnost a finance, řekl:
„Ambiciózní cíle společnosti Ryanair v oblasti dekarbonizace jsou podpořeny rostoucím využíváním udržitelného leteckého paliva a novými letadly s nízkou spotřebou paliva, která vstupují do flotily. V loňském roce jsme po objednávce 300 letadel Boeing MAX-10 (o 21 % více sedadel, o 20 % méně emisí CO2) znovu stanovili cíl dekarbonizace. Jsme potěšeni, že se SBTi shodla na tom, že tento cíl je v souladu s úrovněmi potřebnými pro splnění cílů Pařížské dohody.“
O společnosti SBTi
SBTi je organizace zabývající se podnikovou činností v oblasti klimatu, která umožňuje společnostem a finančním institucím po celém světě podílet se na boji proti klimatické krizi. SBTi vyvíjí standardy, nástroje a pokyny, které společnostem umožňují stanovit cíle snižování emisí skleníkových plynů (GHG) v souladu s tím, co je potřeba k udržení globálního oteplování pod katastrofickou úrovní a k dosažení nulových čistých emisí nejpozději do roku 2050.
[1] Společnost Ryanair Holdings plc se zavazuje snížit emise skleníkových plynů z leteckého paliva v rozsahu 1 a 3 Well-to-Wake o 27 % na RTK do roku 2031 oproti základnímu roku 2023. * **
* V tomto cíli nejsou zahrnuty faktory, které nesouvisejí s letectvím a které mohou rovněž přispívat k oteplování vyvolanému letectvím. Společnost Ryanair Holdings plc bude veřejně informovat o svých dopadech, které se netýkají emisí CO2.
** Hranice cíle zahrnuje emise související s půdou a pohlcení z bioenergetických surovin.“
Zdroj: Ryanair