ChemickýNámořní a lodní doprava

Maersk podepisuje dlouhodobou dohodu o dodávkách metanolu

Významná dohoda se společností LONGi dále potvrzuje schopnost bio-metanolu dosáhnout v tomto desetiletí významného snížení emisí skleníkových plynů (GHG). První objemy se očekávají v roce 2026.

Kodaň, Dánsko – Společnost A.P. Moller – Maersk (Maersk) uzavřela dlouhodobou dohodu o odběru bio-metanolu se společností LONGi Green Energy Technology Co., Ltd. Dohoda přispěje ke snížení emisí skleníkových plynů z rostoucí flotily kontejnerových lodí společnosti Maersk s dvojím pohonem na metanol.

Díky přidání objemů LONGi společnost Maersk pokročila v zajišťování dostatečného množství metanolu pro svou vlastní flotilu na dvě paliva, z níž je již 7 plavidel v provozu. Kombinované smlouvy společnosti Maersk o odběru metanolu nyní pokrývají více než 50 % poptávky po metanolu pro dvoupalivovou flotilu v roce 2027.

Dohoda se vyvinula z rostoucího globálního portfolia alternativních paliv společnosti Maersk, z něhož je v současné době v pokročilé fázi zralosti několik dalších metanolových projektů.

Dohoda se společností LONGi zajišťuje dodávky bio-metanolu vyráběného v závodě ve městě Sü-čchang ve střední Číně. Biometanol se vyrábí ze zbytků (slámy a odřezků ovocných stromů). Bude splňovat požadavky společnosti Maersk na udržitelnost metanolu, včetně minimálně 65% snížení emisí skleníkových plynů během celého životního cyklu ve srovnání s fosilními palivy.

Bio- a e-metanol je i nadále nejslibnějším alternativním palivem pro lodní dopravu, které se v tomto desetiletí rozšíří, a dohoda se společností LONGi je toho důkazem. Hlavním problémem globální lodní dopravy v oblasti čistých nulových emisí je cenový rozdíl mezi fosilními palivy a alternativami s nižšími emisemi skleníkových plynů. Nadále důrazně vyzýváme členské státy Mezinárodní námořní organizace, aby vyrovnaly podmínky tím, že přijmou globální normu pro ekologická paliva a ambiciózní cenový mechanismus, které odvětví naléhavě potřebuje.

Rabab Raafat Boulos
Provozní ředitel, A.P. Moller – Maersk

Ačkoli se domníváme, že budoucnost globální logistiky bude mít několik cest k nulové spotřebě, tato dohoda podtrhuje pokračující dynamiku metanolových projektů, o které usilují ambiciózní vývojáři na různých trzích. Průkopnickou roli hraje i nadále Čína a je povzbudivé, že silný vývoj trhu pozorujeme i v dalších zeměpisných oblastech. Jedním z příkladů jsou Spojené státy, kde úzce spolupracujeme s několika slibnými projekty.

Emma Mazhari
vedoucí oddělení energetických trhů společnosti A.P. Moller – Maersk.

Více o dohodě o bio-metanolu:

Místo: Místo: Xu Chang, provincie Henan (střední Čína)
Vývojář: Ing: LONGi Green Energy Technology Co. Ltd. je předním světovým výrobcem fotovoltaických panelů (FV), developerem projektů solární energie a předním výrobcem elektrolyzérů. Společnost LONGi během své cesty k růstu spolupracovala se společností Maersk v oblasti námořních a logistických služeb, takže tato dohoda je dalším milníkem v partnerství mezi oběma společnostmi.
Načasování: První objemy se očekávají v roce 2026 a plná výroba na konci desetiletí.
Doba trvání: Dlouhodobá smlouva – do příštího desetiletí.
Výroba: Výroba bio-metanolu bude zahájena v roce 2026 a bude se vyrábět ze zbytků (slámy a odřezků ovocných stromů). Bude splňovat požadavky společnosti Maersk na udržitelnost metanolu, včetně minimálně 65% snížení emisí skleníkových plynů během životního cyklu ve srovnání s fosilními palivy o 94 g CO2e/MJ.

zdroj: Maersk

Markéta Szilvásiová

- pohybuje se přes 20 let v letectví - pracuje pro velkou leteckou společnost - připravuje novinky a zajímavosti nejen z letecké dopravy

Související články

Back to top button