Lufthansa Cargo a Maersk zahajují spolupráci
Lufthansa Cargo a Maersk zahajují spolupráci na podporu dekarbonizace letecké nákladní dopravy

Společnosti Lufthansa Cargo a A.P. Moller – Maersk (Maersk) podepsaly dohodu o podpoře dekarbonizace letecké nákladní dopravy prostřednictvím používání udržitelného leteckého paliva (SAF). Společnost Lufthansa Cargo využije jménem společnosti Maersk ve zbývajícím období roku 2024 400 tun SAF, což je významný příspěvek v obchodním roce s tradičně vysokým objemem nákladu. Očekávané snížení emisí CO2 odpovídá nejméně 1 200 metrickým tunám.
Snížení emisí skleníkových plynů z letecké nákladní dopravy je jedním z nejnáročnějších úkolů v rámci dekarbonizace globální logistiky a dodavatelských řetězců. Proto jsme rádi, že můžeme být partnerem společnosti Lufthansa Cargo v tomto důležitém úkolu. Jako jedna z největších logistických společností na světě chce Maersk do roku 2040 dosáhnout nulových čistých emisí skleníkových plynů ve všech druzích dopravy i v dalších oblastech podnikání, jako je skladování a kontejnerové terminály. Využití a dostupnost SAF v leteckém průmyslu je stále omezená. Naše dohoda se společností Lufthansa Cargo umožňuje společnosti Maersk přispět k většímu rozšíření.
Morten Bo Christiansen
Vedoucí oddělení energetické transformace ve společnosti A.P. Moller – Maersk
SAF je klíčovým technologickým nástrojem pro udržitelnější létání a má zásadní význam pro energetickou transformaci v letectví. Společně se společností Maersk přispíváme touto novou dohodou k cenným výsledkům. Udržitelnější létání zároveň vyžaduje velké úsilí o moderní flotilu a zvýšení efektivity letového provozu. Pouze díky této souhře lze dosáhnout udržitelných změn.
Ashwin Bhat
Generální ředitel společnosti Lufthansa Cargo
Se svou flotilou nákladních letadel Boeing 777 se společnost Lufthansa Cargo i nadále spoléhá na nejmodernější a nejefektivnější letadla ve své třídě.
Pozadí Maersk ECO Delivery Air
Společnost Maersk přidělí dosažené snížení emisí jednomu ze svých evropských zákazníků v letecké nákladní dopravě v rámci svého produktu ECO Delivery Air. ECO Delivery Ocean, Air a Inland jsou produkty nabízené společností Maersk, které pomáhají snižovat emise skleníkových plynů ve srovnání s konvenčními fosilními zdroji energie. Maersk je první společností, která má čisté nulové cíle potvrzené iniciativou Science-Based Targets (SBTi) s využitím námořního vedení.
Souvislosti s používáním udržitelného leteckého paliva
SAF používané společností Lufthansa Cargo se vyrábí z biogenních zbytků, jako je použitý kuchyňský olej, pomocí procesu HEFA (Hydroprocessed Esters & Fatty Acids). Prostřednictvím skupiny Lufthansa Group nabízí společnost Lufthansa Cargo SAF od zavedených dodavatelů z Evropy. Od září 2021 mají všichni zákazníci společnosti Lufthansa Cargo možnost nechat svůj náklad přepravovat udržitelnějším způsobem, pokud si zvolí doplňkovou službu Sustainable Choice.
SAF na bázi odpadní biomasy má v celém svém životním cyklu (výroba, proces dodávky, spalování v motoru) přibližně o 80 % nižší emise CO2 než konvenční fosilní kerosin. Jako takzvané „drop-in“ palivo může být integrováno do stávajících infrastruktur letového provozu bez jakýchkoli úprav. Z provozních důvodů není možné doplňovat palivo pro jednotlivé vybrané lety.
Lufthansa Cargo nabízí toto palivo prostřednictvím skupiny Lufthansa, která spolupracuje s partnery po celém světě na výzkumu a vývoji SAF a nové generace syntetických paliv. Kromě používání SAF sleduje společnost Lufthansa Cargo společně se skupinou Lufthansa Group ambiciózní cíle v oblasti ochrany klimatu: Do roku 2030 chce skupina Lufthansa snížit své čisté emise CO₂ o polovinu oproti roku 2019 prostřednictvím opatření na snížení a kompenzaci emisí a do roku 2050 usilovat o neutrální bilanci CO₂.
Zdroj: Maersk