Dosud největší kontrakt na e-kamiony pro Mercedes-Benz Trucks
Velká zakázka pro Mercedes-Benz Trucks: Amazon objednává více než 200 eActrosů 600

Leinfelden-Echterdingen / Mnichov / Londýn – Amazon zadal svou dosud největší objednávku na více než 200 bateriových elektrických těžkých nákladních vozidel – a vybral si vlajkovou loď Mercedes-Benz eActros 600 od Mercedes-Benz Trucks. Jedná se zároveň o největší zakázku na elektrická nákladní vozidla vozíky v historii tohoto výrobce nákladních vozidel.
Elektrická nákladní vozidla budou nasazena na trasách s vysokým kilometrovým nájezdem, které tvoří „middle-mile“ síť Amazonu, a budou přepravovat nákladní kontejnery mezi distribučními centry Amazonu, třídicími centry a doručovacími stanicemi. S více než 140 nákladními vozy, které budou nasazeny ve Spojeném království, a více než 50 v Německu, se očekává, že vozidla s nulovými emisemi přepraví více než 350 milionů zásilek s nulovou emisní stopou výfukových plynů.
Zakázce předchází praktické testování předsériového prototypu eActros 600 v jednom z logistických center Amazonu v Německu.
Karin Rådström , předsedkyně představenstva společnosti Daimler Truck AG, zdůrazňuje: „Jsme velmi potěšeni, že Amazon, průkopník v transformaci směrem kalternativním pohonům, si vybral eActros 600, náš produkt pro cestu k udržitelné dopravě.“
Stina Fagerman, vedoucí marketingu, prodeje a služeb Mercedes-Benz Trucks, dodává: „Amazon je pro nás důležitým zákazníkem na cestě k CO2-neutrální dopravě. Předsériový prototyp eActros 600 již byl testován společností Amazon, cožposkytovalo cenné poznatky před zahájením sériové výroby. Jsme proto velmi potěšeni touto velkou objednávkou eActrosů 600. “
Andreas Marschner , viceprezident celosvětové udržitelnosti provozu ve společnosti Amazon, řekl: „Objednávka více než 200 eActrosů 600 podtrhuje náš závazek být lídrem v elektrifikaci dopravní sítě v Evropě. Jde o dosud největší objednávku elektrického těžkého nákladního vozidla od Amazonu kdekoli na světě a je to důležitý krok, jak pracujeme na splnění našeho závazku Climate Pledge dosáhnout nulových čistých emisí uhlíku ve všech našich provozech do roku 2040.“
O eActros 600
Vysoká kapacita baterie přes 600 kilowatthodin1– odtud modelové označení 600 – a vlastní nová, zvláště účinná elektrická hnací náprava umožňují elektrickému nákladnímu vozidlu dosáhnout dojezdu 500 kilometrů2 bez mezinabíjení. Tento dojezd je dosahován za velmi realistických a praktických podmínek s celkovou hmotností soupravy až 40 tun. Udávaný dojezd lze také výrazně překročit v závislosti na stylu jízdy a trase. eActros 600 bude dokonce schopen ujet hodně přes 1000 kilometrů za den. Průběžné nabíjení během zákonných přestávek u řidiče – i bez megawattového nabíjení (MCS) – to umožňuje, pokud jsou k dispozici vhodné možnosti nabíjení. Kromě nabíjení CCS s výkonem až 400 kW umožní eActros 600 později také nabíjení megawatty.
Vizuálně se elektrický nákladní vůz pro dálkovou dopravu vyznačuje zásadně novým, minimalistickým designem s jasnými liniemi a aerodynamickým tvarem. Z hlediska ziskovosti pro provozovatele vozových parků nastaví elektrický nákladní vůz nové standardy a dlouhodobě nahradí většinu dieselových vozů v důležitém segmentu dálkové dopravy. Jádrem konceptu Mercedes-Benz Trucks pro dálkovou přepravu na baterie je nabídnout zákazníkům holistické dopravní řešení zahrnující technologii vozidel, poradenství, nabíjecí infrastrukturu a služby s novou značkou TruckCharge .
Elektrická vlajková loď od Mercedes-Benz Trucks již několikrát prokázala své schopnosti v reálných podmínkách: při použití u zákazníků a v rámci „ eActros 600 European Testing Tour 2024“ 15 000 kilometrů čistě elektrické vývojové cesty přes celkem 22 zemí s celkovou hmotností soupravy 40 tun. Kromě toho byl e-nákladní vůz zvolen „Mezinárodním nákladním vozidlem roku 2025“. Toto ocenění je nejdůležitější cenou v oboru a každoročně ji uděluje organizace International Truck of the Year, kterou tvoří 24 novinářů z Evropy o užitkových vozidlech. eActros 600 se sériově vyrábí v závodě Mercedes-Benz ve Wörth am Rhein od konce roku 2024.
Zdroj: Tiskový servis Daimler Truck ČR