Letecká doprava

Airbus vidí další růst prodeje vrtulníků v roce 2024

Společnost Airbus Helicopters zaznamenala v roce 2024 455 hrubých objednávek (čistých: 450), což poukazuje na stabilní růst trhu s dobrými výsledky v tomto roce pro své lehké, lehké dvoumotorové a těžké vrtulníky

Objednávky přišly od 182 zákazníků ze 42 zemí. V roce 2024 společnost dodala 361 vrtulníků, což znamenalo předběžný 57% podíl na civilním a parapublic trhu.

„Příjem objednávek společnosti Airbus Helicopters v roce 2024 s nárůstem hraničícím s 10 % jednotek již druhým rokem po sobě podtrhuje její stabilní růst ve složitém globálním prostředí,“ uvedl Bruno Even, generální ředitel společnosti Airbus Helicopters. „Rád bych poděkoval našim zákazníkům za to, že i v roce 2024 nadále důvěřují společnosti Airbus Helicopters,“ dodal.

Program Super Puma si vedl velmi dobře jak na civilním, tak na paravojenském a vojenském trhu s 58 objednávkami díky německé Bundespolizei, japonské pobřežní stráži, nizozemskému ministerstvu obrany a rumunskému ministerstvu národní obrany. V roce 2024 byla zahájena komplexní modernizace, známá jako Block 1, pro NH90, stejně jako zahájení letových zkoušek pro konfiguraci Standard 2 pro francouzské speciální síly a dodání první konfigurace Standard 3 španělskému letectvu. Program H145 a H145M přivítal mnoho nových zákazníků z oblasti obrany a bezpečnosti, například brunejské letectvo, belgické ministerstvo obrany, indonéské letectvo, bahrajnské policejní letecké velitelství a také irské ministerstvo obrany.

„Obrana a bezpečnost jsou strategickou prioritou společnosti Airbus Helicopters. Jsme hrdí na to, že můžeme podporovat naše zákazníky vrtulníky, které jim umožňují chránit a sloužit jejich národům, jak jsme viděli v roce 2024 v případě vrtulníků Lakota americké Národní gardy, které podporovaly úsilí o pomoc při katastrofách po hurikánu Helene, a vrtulníků H135 a NH90 při záplavách ve španělské Valencii. Pokračujeme v inovacích a rozšiřování nabízených schopností pro mise – do našeho portfolia UAS jsme integrovali Flexrotor, předvedli jsme schopnosti týmové spolupráce posádka – bez posádky s VSR700 a H130 a prostřednictvím specializovaných koncepčních studií pokládáme základy pro evropský rotorový letoun nové generace,“ pokračoval Even.

V roce 2024 se uskutečnil první let vrtulníku Racer a tento unikátní složený vrtulník překonal svůj cíl 407 km za hodinu během pouhých sedmi letů spolu s prvním letem CityAirbus NextGen v Donauwörthu. Na civilním a parapublic trhu dokončil H175 před letošní certifikací zkušební kampaň odmrazování v Kanadě a Norsku a H160 pokračoval v postupném zavádění do provozu po celém světě, kde je nyní v provozu více než 30 vrtulníků.

„Podpora našich zákazníků je zásadní a naše globální působení je klíčovým prvkem k dosažení tohoto cíle. V roce 2024 jsme oslavili několik milníků, které to potvrzují – především 40 let našeho závodu v kanadském Fort Erie. Tato blízkost bude důležitá pro naši přelomovou zakázku na 19 letounů H135, které budou dodány našemu prvnímu kanadskému obrannému zákazníkovi. Zadruhé jsme si připomněli padesát let přítomnosti ve Velké Británii a slavnostně otevřeli zbrusu nový závod v Oxfordu. Ve spolupráci s firmou TATA budeme pokračovat v rozšiřování naší mezinárodní působnosti o finální montážní linku H125 v Indii,“ pokračoval Even.

Společnost také zvýšila používání udržitelného leteckého paliva (SAF) pro své vlastní vývojové testovací lety a výcvikové lety v Marignane, Albacete a Donauwörthu na téměř 20 % a přidala používání SAF ve svém zařízení v Oxfordu ve Velké Británii..

Zdroj: Airbus

Markéta Szilvásiová

- pohybuje se přes 20 let v letectví - pracuje pro velkou leteckou společnost - připravuje novinky a zajímavosti nejen z letecké dopravy

Související

Back to top button