Zbrojní

Airbus vybuduje komunikační síť pro francouzské vzdušné a námořní síly

Francouzská Agentura pro zadávání veřejných zakázek v oblasti obrany (DGA) zadala zakázku na třetí etapu IP sítě námořních sil (RIFAN) průmyslovému konsorciu vedenému společností Airbus Defence and Space a zahrnujícímu také společnost Naval Group. Zakázka v maximální hodnotě 480 milionů eur a s maximální dobou trvání 10 let zahrnuje vývoj modernizací sítě RIFAN, její nasazení a provozní údržbu

Společnost Airbus Defence and Space se již téměř 15 let podílí na vývoji a zavádění síťových a komunikačních systémů na lodích francouzského námořnictva,“ řekl Eric Even, vedoucí oddělení Space Digital společnosti Airbus Defence and Space. „Se systémem RIFAN 3 se připravujeme na další etapu, kterou je společný námořní boj, síťový boj všech prostředků a platforem zapojených do námořních operací.“

Vývoj bude probíhat postupně v letech 2026 až 2030 a na lodích bude nasazen v letech 2028 až 2032. Sítí RIFAN 3 bude vybaveno více než 80 plavidel: letadlové lodě, obojživelné vrtulníkové lodě, fregaty, velitelská a zásobovací plavidla, hlídková plavidla, minolovky, ponorky a podpůrná plavidla.

Cílem této nové zakázky RIFAN 3 je zejména zvýšit konektivitu mezi loděmi, aby se postupně uspokojily potřeby spolupráce v boji, a to díky novým vysokorychlostním přenosovým prostředkům s nízkou latencí, které budou nasazeny na frontových plavidlech.

Odolnost sítě bude rovněž posílena vývojem mechanismů rychlé rekonfigurace, aby se přizpůsobila dostupným komunikačním prostředkům v různých taktických a operačních scénářích. Tváří v tvář rostoucím kybernetickým hrozbám bude síť spoléhat také na zvýšenou kybernetickou bezpečnost, aby byla zachována integrita a kontinuita operací.

Systém RIFAN 2 zadalo francouzské námořnictvo společnosti Airbus Defence and Space a jejím partnerům v letech 2012 až 2016. Sdružuje a provozuje všechny komunikační prostředky, které jsou k dispozici na palubě, jako jsou Syracuse IV, Comcept, komerční satelitní konstelace (LEO, MEO a GEO) a rádiové prostředky. Umožňuje plavidlům komunikovat v síti IP zaručující velmi vysokou úroveň zabezpečení a vyměňovat si data se stupněm utajení od „nechráněné“ po „tajné“.

Zdroj: Airbus

Markéta Szilvásiová

- pohybuje se přes 20 let v letectví - pracuje pro velkou leteckou společnost - připravuje novinky a zajímavosti nejen z letecké dopravy

Související

Back to top button