Společnost Hapag-Lloyd dokončila ekologické financování svých 24 nových kontejnerových lodí
Dlouhodobé financování investice ve výši 4 miliard USD je plně zajištěno

Společnost Hapag-Lloyd využije zelené financování pro 24 velkých kontejnerových lodí, které si objednala v říjnu 2024. Tyto novostavby budou mít celkovou kapacitu 312 000 TEU a jejich celkový investiční objem bude činit přibližně 4 miliardy USD.
Financování se skládá ze čtyř částí. Přibližně 900 milionů USD z kupní ceny bude financováno z vlastních zdrojů společnosti. Celkem 500 milionů USD bude poskytnuto dvěma bankami ve formě dvoustranných hypotečních úvěrů. Další část ve výši 1,8 miliardy USD bude financována prostřednictvím tří leasingových struktur a 1,1 miliardy USD bude financováno prostřednictvím syndikovaného úvěru zajištěného společností China Export & Credit Insurance Corporation (Sinosure). Podíl financování činí celkem přibližně 80 % objemu investice se splatností v rozmezí 10 až 18 let.
Financování bude probíhat na základě rámce ekologického financování společnosti Hapag-Lloyd, který je zase v souladu se standardy zásad ekologických úvěrů Asociace úvěrového trhu (LMA). To bylo ověřeno nezávislým odborným posudkem mezinárodní klasifikační společnosti DNV, stejně jako vysoká účinnost lodí a jejich soulad s taxonomií EU.
„Neustále modernizujeme naši flotilu, abychom mohli poskytovat vysoce kvalitní služby a dosáhnout našich ambiciózních cílů v oblasti dekarbonizace,“ řekl Mark Frese, finanční ředitel/ředitel společnosti Hapag-Lloyd AG. „Úspěšné uzavření několika atraktivních finančních transakcí potvrzuje, že ekologické složky financování jsou stále důležitější. Navíc nás těší, že díky transakci Sinosure můžeme poprvé financovat projekty nových staveb v Číně.“
Společnost Hapag-Lloyd se plně hlásí k cíli 1,5 stupně, který je stanoven Pařížskou dohodou. Do roku 2030 mají být absolutní emise skleníkových plynů flotily společnosti sníženy přibližně o třetinu oproti roku 2022 – což bude další krok k nulovému provozu flotily do roku 2045. Těchto 24 lodí bude postaveno v Číně a vybaveno nejmodernějšími, nízkoemisními a úspornými motory na vysokotlaký zkapalněný plyn s duálním palivem. Kromě toho mohou být tyto lodě provozovány na biometan, který může snížit emise CO2e až o 95 % ve srovnání s konvenčními pohonnými systémy. Nové lodě budou také připraveny na čpavek. Dodávky se uskuteční v letech 2027 až 2029.
Zdroj: Hapag-Lloyd