ElektromobilitaStrojírenský

Scania rozšiřuje nabídku e-busů o nové e-stroje, baterie a možnosti nabíjení

Nový e-pohonná jednotka Scania je plně přizpůsoben kompletní platformě bateriových elektrických autobusů společnosti. K dispozici jsou nyní čtyři varianty výkonu a integrovaná dvou- nebo čtyřstupňová převodovka, které nabízejí působivou kombinaci vyššího výkonu a účinnosti, flexibility a nulových emisí. Byla přidána další možnost baterie a nabíjecí rozhraní v zadní části autobusu urychlí odběr energie.

Scania dnes činí další významný krok vpřed ve své nabídce e-mobility, neboť uvádí na trh nový rozšířený a účinnější e-stroj pro svou platformu bateriových elektrických autobusů.

Nový e-pohonná jednotka má na výběr z několika variant napájení, aby vyhovoval různým provozním úkolům a podmínkám, což mu dává větší flexibilitu než předchozí jediná varianta napájení.

Zákazník si nyní může vybrat ze čtyř různých variant napájení: 240 kW, 270 kW, 300 kW a 330 kW. K dispozici je také dvou- nebo čtyřstupňová převodovka, která zlepšuje energetickou účinnost autobusu i jeho startovatelnost a akceleraci a umožňuje mu plynule a efektivně se rozjet i v náročných podmínkách, jako jsou kopce nebo těžké provozy.

Scania také představuje možnost tří baterií s instalovanou energií 312 kWh a druhé rozhraní pro nabíjení v zadní části autobusů, které zákazníkům umožňuje, aby si sami určili nebo s pomocí společnosti Scania nastavili autobusy podle svých konkrétních potřeb. Zadní rozhraní je k dispozici pro vyšší nabíjecí výkon 325 kW s nabíjecím proudem až 500 A, oproti současným 130 kW s nabíjecím proudem až 200 A na přední nabíjecí pozici. Tento vyšší výkon výrazně zkracuje dobu nabíjení, čímž se zvyšuje využitelnost autobusu pro provoz.

Nový e-pohonná jednotka je v souladu s novou legislativou v oblasti kybernetické bezpečnosti. Nejedná se však pouze o motor nebo generátor, ale o celé kompaktní pohonné zařízení, které se skládá z elektromotoru, měniče, převodovky a olejového systému.

Motor přeměňuje elektrickou energii uloženou v baterii na mechanickou energii a vytváří točivý moment, zatímco měnič transformuje stejnosměrné napětí z baterie na třífázový střídavý proud. Tato přeměněná energie je pak přiváděna do elektrického stroje, což mu umožňuje efektivně řídit a regulovat otáčky i točivý moment. K dispozici je také jednotný olejový systém se dvěma olejovými čerpadly, který chladí elektronický stroj a maže převodovku.

„Víme, že provozovatelé autobusů se potýkají s tlakem na splnění emisních předpisů a zároveň se snaží vyhovět specifickým požadavkům elektrického provozu.

Potřeba energie, flexibilita, doba nabíjení, energetická účinnost a provozní dojezd jsou některé z klíčových faktorů,“ říká Anna Ställberg, vedoucí oddělení městských řešení pro řešení přepravy osob ve společnosti Scania Group.

„Nové e-pohonné jednotky, baterie a možnosti nabíjení byly vyvinuty a jsou zaváděny s ohledem na výzvy našich zákazníků a reagují na jejich i naše cíle v oblasti udržitelnosti.“

 

Zdroj: Tiskový servis Scania

Tibor Szilvasi

Profesní zkušenosti – režisér v TV NOVA, ČT, TV PRIMA, nebo Bratislavské RTVS.

Související

Back to top button