DopravaOsobní doprava

Renault uvádí na trh rodinný vůz Symbioz

Symbioz, umístěný mezi modely Captur a Austral, posiluje nabídku značky Renault v segmentu C a nabízí kompaktní auto přizpůsobené potřebám soukromých i firemních zákazníků

Symbioz byl představen 2. Května, spojuje to nejlepší z posledních modelů značky v segmentu C: modularitu, konektivitu a efektivitu. Díky všem těmto přednostem je tento model určen jak rodinám, tak firemním vozovým parkům, které hledají elektrifikaci a nízké celkové náklady na vlastnictví.

Interiér v duchu tradice rodinných vozů Renault

V roce 1965 byl Renault 16 navržen jako vůz pro život, což byl klíčový prvek zamýšleného odlišení od konkurence. Nabízel nový typ siluety hatchbacku pro přístup do zavazadlového prostoru a modulární lavici, kterou bylo možné změnit například na pozici pro odjezd na dovolenou. Nabízel na svou dobu nebývalou variabilitu a reagoval na potřeby rodin, které hledaly vůz, jenž by se přizpůsobil jejich životu, v souladu se společností, která procházela změnami.

Od té doby Renault pokračuje v inovacích rodinných vozů, které drží krok s dobou. Tak tomu bylo v 80. letech s modelem Espace, který byl díky svému jednoprostorovému tvaru karoserie a variabilitě, v té době zcela nevídané, skutečnou revolucí. V 90. letech na něj Renault navázal modelem Scénic, prvním kompaktním MPV navrženým směrem zevnitř ven. Interiér byl navržen tak, aby zajišťoval stejnou pohodu všem cestujícím.

Symbioz dokáže přizpůsobit svůj zavazadlový prostor a prostor pro cestující potřebám rodin. Je vybaven užitečnými technologiemi, které lidem přinášejí přidanou hodnotu a má ompaktní rozměry, které jsou vhodné i pro jízdu ve městě. Přebírá tradiční DNA, recept na všestranné vozidlo pro život a přizpůsobuje ho dnešní době. Symbioz ztělesňuje nový designový jazyk značky Renault a zdůrazňuje kontinuitu s nedávnými modely Scenic E-Tech elektrický a nový Captur.

Symbioz spojuje to nejlepší z nabídky značky Renault v segmentu C, pokud jde o modularitu, konektivitu a efektivitu, jako kombinace know-how a inteligence, která má usnadnit život na palubě na krátkých i dlouhých cestách. Tento model je zaměřen na velmi širokou zákaznickou základnu. Především pro rodiny, které hledají prostornost, modularitu, modernu a efektivitu. Ale také pro firemní vozové parky, které hledají elektrifikaci a nízké TCO (celkové náklady na vlastnictví vozu). Pro obě kategorie zákazníků vítězná kombinace bez kompromisů.

Symbioz posiluje pozici značky Renault v segmentu C a zaujímá pozici mezi modely Captur a Austral. S délkou 4,41 m tento nový model doplňuje „hybridní“ řadu E-Tech, do které již patří Arkana (4,57 m) a Austral (4,51 m), a také „elektrickou“ řadu E-Tech s modely Megane a Scenic E-Tech electric. To posiluje strategickou provázanost značky Renault, která reaguje na celou škálu přání motoristů tím, že vytváří dvojí modelovou řadu se specializovanými platformami.

Symbioz je vybaven nejlepšími technologiemi značky Renault. Nechybí multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google a panoramatická střecha Solarbay s nastavitelnou průhledností. Ve verzi Iconic je vybaven 29 jízdními asistenty nejnovější generace pro maximální bezpečnost a komfort jízdy.

Objem zavazadlového prostoru až 624 litrů, který je při dané délce vozidla nevídaný a který je navíc modulární díky posuvné zadní lavici a rovné podlaze při jejím sklopení, řadí Symbioz na špičku ve své třídě. To vše při zachování kompaktnosti a agility. Je to ideální kombinace všestrannosti, městského provozu a rodinného života.

Symbioz je nový rodinný vůz, který je šetrný k životnímu prostředí a zároveň úsporný v provozu. Váží necelých 1 500 kg a je vybaven hybridním pohonným ústrojím E-Tech full hybrid 145, jehož spotřeba paliva a emise jsou na nejlepší úrovni na trhu díky exkluzivní, mimořádně účinné technologii, která se od uvedení na trh v roce 2020 neustále zdokonaluje.

Po modelech Arkana, Megane E-Tech elektrický, Austral a Scenic E-Tech elektrický doplňuje Symbioz kompaktní řadu vozů Renault a uzavírá kapitolu snahy značky Renault získat zpět segment C.

Aniž by Symbioz obětoval kompaktnost svých vnějších rozměrů, nabízí velkorysý vnitřní prostor, snadno přizpůsobitelný díky posuvné zadní lavici a obohacený o výbavu, která přispívá k pohodě na palubě, jako je skleněná střecha Solarbay s nastavitelnou průhledností a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.

Symbioz sdílí uspořádání přístrojové desky s vozem nový Captur. Verze Iconic se rovněž vyznačuje specifickými, moderními a rafinovanými materiály. Vrchní část palubní desky je u verze Techno pokryt speciálním povrchem, který je velmi jemný na dotek, u verze Esprit Alpine modrým gradientním vzorem a u verze Iconic gradientním efektem kartáčovaného hliníku. Spodní část palubní desky je u verze Esprit Alpine potažena sportovní tkaninou a u verze Iconic syntetickou kůží s prošíváním.

Každá ze tří verzí má své specifické čalounění, které vyjadřuje velmi odlišnou osobnost v souladu s cílovými profily zákazníků. Sedadla verze Techno jsou čalouněna pevnou látkou s decentním vyšívaným kosočtvercem, žlutým prošíváním a žlutým a šedým lemováním. Sedadla Esprit Alpine navazují na specifické linie této verze s modrým prošíváním a bočním vedením ze syntetické kůže, zatímco opěradla a sedáky jsou potaženy stejnou sportovní látkou jako dveře a palubní deska. A konečně sedadla verze Iconic jsou čalouněna tkaninou s velkou síťovinou, která evokuje svět špičkového sportovního vybavení. Látka je zdobena fragmentem velkého kosočtverce na opěradle a prošíváním a lemováním ve zlaté barvě. Všechny tyto prvky dodávají verzi Iconic rafinovanou, vysoce moderní atmosféru, která přesahuje tradiční automobilové zvyklosti.

Symbioz se svou délkou (4,41 m) a šířkou (1,79 m), která je pro vozidlo segmentu C dostačující, nabízí agilitu, aniž by byl omezen vnitřní prostor nebo objem zavazadlového prostoru, což je jedna z hlavních předností vozu na trhu. Symbioz je všestranný vůz, který představuje ideální kompromis mezi rodinným využitím a městskou agilitou

Zadní lavice posuvná v rozsahu 16 cm nabízí cestujícím na zadních sedadlech prostor pro kolena 221 mm, přičemž objem zavazadlového prostoru v této konfiguraci zůstává 492 litrů. Pokud nejsou zadní sedadla obsazena dospělými osobami, lze zadní lavici posunout dopředu a zvětšit objem zavazadlového prostoru až na 624 litrů. Při úplném sklopení zadních sedadel (2/3-1/3) pak až na 1 582 litrů. Přístup k rovné podlaze je usnadněn absencí hrany, což umožňuje snadné nakládání objemných předmětů. U rodinného modelu je to obzvláště vítaná vlastnost. Objem úložných prostrorů pro cestující činí celkem 24,7 litru, z toho 7 litrů připadá na samotnou přihrádku před spolujezdcem. A konečně pro nabíjení a konektivitu jsou k dispozici dvě zásuvky USBC vpředu a další dvě vzadu. Verze Techno, Esprit Alpine a Iconic jsou navíc standardně vybaveny indukční nabíječkou chytrých telefonů.

Praktický život s elektricky ovládanými zadními dveřmi
Jednou z hlavních předností modelu Symbioz je zavazadlový prostor, jehož objem se v závislosti na poloze zadní posuvné lavice pohybuje od 492 do 624 litrů a který je vybaven elektricky ovládaným víkem bzavazadlového prostoru. Zevnitř může řidič otevírat a zavírat zavazadlový prostor pomocí speciálního ovladače na přístrojové desce. Zvenčí jej může otevřít nebo zavřít pomocí elektrického tlačítka na dveřích zavazadlového prostoru, hands-free karty nebo pouhým kopem pod zadní nárazník.

Symbioz si udržuje svou hmotnost pod kontrolou, váží necelých 1 500 kg. Jeho výhodou je hybridní motor E-Tech full hybrid 145, se spotřebou paliva (4,7 l/100) a snížené emise CO₂ (105 g CO₂/km).

Renault Symbioz je již možné v České republice objednat s plně hybridním motorem E-Tech full hybrid 145.

První vozy budou zákazníkům dodány začátkem září 2024. Základní cena začíná na 729 000 Kč za verzi Techno. Cena verze Esprit Alpine začíná na 779 000 Kč a nabídku uzavírá verze Iconic, která je k dispozici od 829 000.
Klienti mohou využít nabídku výkupního bonusu ve výši 30 000 Kč. Základní cena modelu po odečtení tohoto zvýhodnění začíná na 699 000 Kč.

Později v tomto roce bude nabídka doplněna o základní verzi Evolution E-Tech full hybrid 145, po níž bude v roce 2025 následovat uvedení dvou mild-hybridních pohonných jednotek, čímž se ještě více zlepší cenová dostupnost modelu.

 

Zdroj: Tiskový servis Renault Česká republika, a.s.

Tibor Szilvasi

Profesní zkušenosti – režisér v TV NOVA, ČT, TV PRIMA, nebo Bratislavské RTVS.

Související

Back to top button