Maersk pojmenoval další loď
Společnost Maersk pojmenovává v Bombaji svou 11. loď na duální palivo metanol "Albert Maersk

Společnost A.P. Moller – Maersk (Maersk) dnes v Bombaji oslavila pojmenování své nejnovější kontejnerové lodi na metanol s dvojím palivem v rámci první plavby plavidla do Indie. Plavidlo pojmenované Albert Maersk je jedenáctou lodí ve flotile společnosti Maersk, která je schopna provozu na metanol.
Vincent Clerc, generální ředitel společnosti A.P. Moller – Maersk, byl hostitelem slavnostního předání jména, kterého se zúčastnili ctihodný ministr přístavů, lodní dopravy a vodních cest Sarbananda Sonowal, ctihodná státní ministryně pro záležitosti mládeže a sportu Raksha Khadse, diplomaté, státní orgány, zákazníci, partneři a zaměstnanci společnosti Maersk.
Pro Indii je ctí, že může hostit pojmenování této moderní lodi na dvě paliva, což je pro zahraniční lodní společnost historicky první událost v naší zemi. S rostoucí poptávkou po ekologických plavidlech má Indie potenciál stát se významným výrobcem a dodavatelem ekologických paliv na bázi metanolu, čpavku a vodíku. Rozhodnutí společnosti Maersk zaměřit se na výrobu zelených paliv v Indii je vítaným krokem, který urychlí naši cestu k udržitelné námořní budoucnosti. Toto pojmenování lodí je více než jen tradice – je to symbol důvěry, spolupráce a společné vize do budoucna. Vzhledem k tomu, že Indie směřuje k tomu, aby se stala globální námořní velmocí, vítáme pokračující partnerství společnosti Maersk v oblasti ekologické lodní dopravy, výroby ekologických paliv a logistiky.
Sarbananda Sonowal
Ctihodný ministr pro přístavy, lodní dopravu a vodní cesty
Společnost Maersk pokračuje v rozhodných krocích na cestě k dekarbonizaci lodní dopravy a doplnila svou flotilu o další loď na dvě paliva. Indie patří k nejrychleji rostoucím velkým ekonomikám světa, má prosperující výrobní sektor, vzkvétající odvětví elektronického obchodu a rozšiřující se vývoz. Lodní doprava a logistika patří mezi indické priority a společnost Maersk se těší na spolupráci s Indií v různých aspektech, jako je zkoumání možného získávání alternativních paliv pro nízkoemisní lodní dopravu a činnosti zahrnující opravy lodí a stavbu lodí v budoucnu, které jsou v souladu s ambicemi indické vlády podporovat odvětví lodní dopravy.
Vincent Clerc
Generální ředitel společnosti A.P. Moller – Maersk
Společnost Maersk přispívá k tomuto rostoucímu hospodářství tím, že usnadňuje přepravu každého šestého kontejneru dovezeného nebo vyvezeného ze země a umožňuje globální obchod prostřednictvím svých integrovaných logistických řešení. Působnost společnosti v Indii zahrnuje dva provozy APM Terminals v Bombaji a Pipavavu, které každoročně usnadňují dovoz a vývoz více než tří milionů kontejnerů, 26 skladů na ploše 350 000 m2 a distribuční síť, která zasahuje více než 80 % indických pin kódů.
Na pozadí slavnostního předání jména společnost Maersk oznámila, že v Indii vidí investiční příležitosti ve výši přibližně 5 miliard USD v oblasti přístavů a terminálů a rozvoje pozemní infrastruktury.
Věříme, že můžeme hrát roli při snižování nákladů na logistiku tím, že našim zákazníkům zajistíme přístup ke všem potřebám jejich dodavatelského řetězce na jednom místě – od všech druhů dopravy přes přístavní manipulaci až po skladování a distribuci. Jako společnost APM Terminals jsme připraveni více investovat do rozvoje přístavů s nízkými emisemi a velkou efektivitou, které pomohou podnikům růst a propojí Indii s globálními trhy.
Keith Svendsen
Generální ředitel společnosti APM Terminals
„Albert Maersk“ je součástí série 18 velkých plavidel na metanol s duálním palivem, jejichž dodání je naplánováno na roky 2024 a 2025. Byla postavena v Hyundai Heavy Industries v jihokorejském Ulsanu a může přepravovat 16 592 standardních kontejnerů (TEU). Dodávka dvoupalivové flotily je významnou součástí dekarbonizačního cíle společnosti Maersk, kterým je dosažení nulových čistých emisí skleníkových plynů (GHG) do roku 2040. Bio- a e-metanol může snížit emise skleníkových plynů nejméně o 65 % ve srovnání s konvenčními fosilními palivy, jako je bunkrová nafta (v závislosti na výchozí surovině a výrobním procesu metanolu, počítáno na základě životního cyklu). Díky dostupným technologiím pro plavidla společnost Maersk naléhá na členské státy Mezinárodní námořní organizace (IMO), aby přijaly přísné předpisy, které by posunuly odvětví směrem k dosažení klimatických cílů. Společnost Maersk se domnívá, že je nesmírně důležité, aby regulace IMO nebyla závislá na palivu a umožnila budoucnost lodní dopravy využívající více druhů paliv a aby se nízkoemisní doprava stala životaschopnou a konkurenceschopnou tím, že se zmenší cenový rozdíl mezi fosilními a alternativními palivy.
zdroj: Maersk